Välkomna till Stjernfors Golfklubb
Klubben bildades 1973 och är näst äldst av banorna i Örebro Län.
Banan ligger i Ljusnarsbergs kommun, mitt i det vackra och storslagna Bergslagen, invid Stjernfors Herrgård. Banan är en lätt kuperad skogs- och parkbana som bjuder på upplevelser och utmaningar för både nybörjaren och dig med singelhandicap.
Miljön är avspänd och det är lätt att komma ut på banan. Det är nästan ingen trängsel på banan och man behöver inte boka starttid.
Många gäster, familjer och andra återkommer år från år för att de tycker det är så behagligt att gå på vår bana.
Varje år, v 28, har vi också en vecka med semestergolf, som besöks av många gäster. Här finns också möjlighet till besök på Bilmuseum, Lanthandel, Telefon, Vagn och Mineralmuseum.
Säsongen sträcker sig från tidiga maj till oktober och för att få spela på Stjernfors krävs grönt kort alla dagar Vi erbjuder också Pay and Play, till en kostnad av 300 kr för 18 hål (9 hål 200:-) för senior.
Klubben har plats för fler medlemmar. I klubbhuset finns ofta servering.
Välkomna till en av Sveriges trevligaste golfklubbar.